Efter tre år i Los Angeles kom Isabelle Hambe hem till Sverige i våras. ”Jag såg Recruitives annons på nätet och sökte direkt, allt gick väldigt snabbt och smidigt. Det behövdes bara ett besök i Stockholm så hade jag fått mitt nya jobb”.

Isabelle, som ursprungligen bodde i Malmö, har nu flyttat till Stockholm där hon arbetar i kundtjänsten på Teleperformance.

Hur trivs du med ditt nya jobb?

Jag trivs jättebra! Det är stimulerande och omväxlande och möjligheterna att utvecklas och få mer ansvar snabbt är väldigt stora. Jag trivs både med mina kollegor och med arbetsuppgifterna.

På vilket sätt är arbetet utvecklande?

Man får en fantastisk träning i att bemöta alla möjliga olika typer av människor och i att snabbt identifiera och lösa problem. Vi började med två veckors utbildning, där man fick lära sig grunderna. Vi jobbar dessutom i team, så man lär sig mycket av varandra – är det något man behöver be om hjälp med så finns det alltid någon nära till hands.

Vilka egenskaper är bra att ha när man jobbar i kundtjänst?

Social kompetens är bra, att kunna kommunicera på ett bra och positivt sätt med olika sorters kunder. Det är också bra att gilla problemlösning, och att vara framåt – för den som är driven finns alla möjligheter att växa och även prova nya roller.

Vad vill du säga till dem som överväger ett jobb inom kundtjänst?

Att det verkligen är ett kul jobb! Tiden går fort och det händer nya saker hela tiden. Om man gillar att ha kontakt med många människor och tycker om att arbeta fokuserat och effektivt, så har man goda förutsättningar för att trivas.